Zaterdag 16.11.19 | 14.22 uur

Feestelijke uitreiking ruim 180 cheques aan deelnemers

Uitreiking cheques Rabobank Clubkas Campagne

Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland heeft woensdag op feestelijke wijze ruim 180 cheques uitgereikt aan alle deelnemende verenigingen en stichtingen van de Rabobank Clubkas Campagne. In een volle zaal in Rabo Theater de Meenthe in Steenwijk stonden de stichtingen en verenigingen te popelen op hun welkome bijdrage. Voor het tweede jaar investeert de bank via de Clubkas geld in het stichting- en verenigingsleven in de regio. Het verenigingsleven zorgt voor sociale samenhang, iets waar de Rabobank al jarenlang in investeert.

Totale investering van € 125.000,-
Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland verdeelt € 125.000,- onder 171 verenigingen en stichtingen. In totaal zijn er 24.545 stemmen uitgebracht door 4.909 leden. Het beschikbare bedrag werd op basis van het aantal stemmen verdeeld, dus hoe meer stemmen hoe meer geld voor de club. Clubs hebben de afgelopen weken flink campagne gevoerd om zoveel mogelijk stemmen te werven van de leden van Rabobank MSS.

Hoe gastvrij zijn de clubs?
De bijzondere avond in Rabo Theater de Meenthe begon met speciale gast Milo Berlijn. Zijn unieke, chaotische karakter stelde hem in staat om op een eigenzinnige humoristische manier de aanwezigen een spiegel voor te houden op het gebied van gastvrijheid. Clubs werden even goed scherp gezet over hun eigen gastvrijheid.

Aansluitend reikten onder leiding van dagvoorzitter Willem Gunneman de medewerkers en ledenraadsleden van de bank op feestelijke en sportieve wijze de cheques uit. Vol verwachting werden de cheques geopend met als resultaat; 500 blije gezichten in de theaterzaal. Elke club ontving een mooi bedrag voor het realiseren van hun doelen.

Clubhart
Uit de vele hartverwarmende campagnes haalde Historische Vereniging Staphorst de meeste stemmen op en kan een bedrag van € 2.553,47 tegemoetzien. Zij gaan een dia-scanner aanschaffen waarmee ze de dia’s uit het archief kunnen gaan digitaliseren. Zij werden op de voet gevolgd door Christelijke Muziek Vereniging Margriet uit Rouveen, die een bedrag van € 2.070,89 op de cheque zag staan en dit gaan gebruiken voor de investering in nieuw straatinstrumentarium. De top drie werd afgesloten door Stichting Kopje Cultuur uit Steenwijkerland met een bedrag van € 1.874,11. Zij besteden het geld aan hun cultuur- en muziekfestival voor ouderen dat in september dit jaar plaatsvindt.

Hartverwarmend
Verenigingen kampen met een teruglopend aantal vrijwilligers, minder financiële middelen en een afname van leden. Betrokkenheid en zichtbaarheid zijn van waarde om leden en vrijwilligers te boeien en binden om mee te (blijven) doen. Met dit idee is de Rabobank Clubkas Campagne ontstaan, door clubs uit te dagen om zichzelf op een hartverwarmende manier te presenteren en jeugdige leden te activeren. Deze oproep heeft verscheidene clubs gemotiveerd om uitvoerige eigen campagnes te voeren. De 10 meest hartverwarmende en jeugdige campagnes hebben als beloning voor hun inzet een bonusprijs ontvangen bovenop hun cheque.

Door: De Diek | Nieuwsredactie

Artikelcorrectie of aanvulling doorgeven? Meld het ons. Wilt u reageren op dit bericht? Laat dan uw reactie achter. Heeft u tips voor onze redactie? Bel dan de tiplijn: 038 - 88 88 853.

reageren REAGEER | stuur door DOORSTUREN | printen PRINT | VRIJDAG, 19.04.19 | 10.50 UUR
Vandaag:
5° | 1°
Meer weer...
Morgen:
4° | 0°


AGENDA
  • Zondag 17.11.19
  • Maandag 18.11.19
  • Dinsdag 19.11.19
  • Woensdag 20.11.19
  • Donderdag 21.11.19
  • Vrijdag 22.11.19
  • Zaterdag 23.11.19
  • Volledige agenda...

POLL

  • Weer naar school: Die zes weken zijn zo voorbij. Een zomervakantie van zes weken is lang genoeg
 Eens
 Oneens
 Geen mening
 Vakantie? Wat een gedoe!

MEEST GELEZEN

MAAND GELEDEN

HALFJAAR

JAAR

TEKSTADVERTENTIES
Gevonden en verloren?!
www.staphorst.nl
Meld, zoek en vind uw verloren en gevonden voorwerpen!
Ondernemend Staphorst!
www.staphorst.nl
Waar kunnen we u mee helpen?

advertentie
0.87091 s